nyár

nyár

2012. február 18., szombat

Talán búcsúzik a tél?


                                         Télüldöző


Elég volt a télből, a csúszós jégből.
Egy kis napsugárra vágyom,
Legyen  minden zöld a látóhatáron.
Tarka a  mező , virágos a rét,
Piros a pipacs ,sárga a pipitér.
Daloljanak a madarak,
Szóljon az énekük,
Legyen végre meleg,
Hogy ne kelljen fűtenünk.
Kifeküdni a tópartra , izzadni ,
A legyeket naphosszat csapkodni..
Kergetni a lepkét, fogni egy kecsegét,
Takarodj  mitőlünk  te embertelen  tél!
.
                                       Farsangi fánk



Farsangi fánkot sütöttem,
Lekvárral is jól megkentem.
Utamat jól megtervezve ,
Tarisznyámba beletettem.

Jutott mellé sós pogácsa ,
Így indultam el Mohácsra.
Búcsúztatni lám a telet,
Busójárás itt a helyed.

Busófejek nagyok voltak,
Táncot jártak, láncot húztak.
Tüzet raktak  ,füstöset,
Szalmabábot  égettek.

Tűzkörül jól megkergettek.
Kampójukkal ijesztgettek .
Én a fánkot ijedtemben,
Lekvárostul mind megettem.

Ezért, nem csak a telet,
Mindenkit  elkergettek.
Mivel a fánk mind elfogyott,
Ezután csak a lekvárt nyalom.

Bábot tüzelő télüldöző,
Havat seprűvel kergető.
Busóval búsan búsuló,
 Jégcsapot olvasztó.

Fordítsd meg a szelet,
Üldözzük el a vén telet.
Szőrös hátú famaszk,
Várjuk a szép tavaszt !






                                         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése