nyár

nyár

2012. május 5., szombat

Termõ ékes ág, te,
jó anya,
életemnek elsõ
asszonya,                                                                               
nagy meleg virág-ágy,
párna-hely,
hajnal harmatával
telt kehely,
benned kaptam elsõ
fészkemet,
szivem a sziveddel
lüktetett,
én s nem-én közt nem volt
mesgye-hegy,
benned a világgal
voltam egyet.
Álmom öbleidbe újra
visszatér –
álmom öbleidbe újra
visszatér!
Alabástrom bálvány,
jó anya,
életem hatalmas
asszonya,
szemed Isis smaragd-dísze,
tiszta, szép,
hajad Pallas bronz-sisakja,
színe ép,
csak arcodon lett keményebb
minden árny,
mint délutáni égen
vércse-szárny.
Elsõ szép játékom,
jó anya,
gyermekségem gazdag
asszonya,
a kamaszkor tõled
elkuszált,
szemem a szemedbe
nem talált.
Így tünõdtem: “Mért szült
mért szeret,
ha örökre élni
nem lehet?
Énmiattam annyi mindent
öl, temet!
Mért nem tett a hóba inkább
engemet!”
A kamaszkor tõled
elkuszált,
férfi-szívem újra                                                        Weöres Sándor  Anyámnak című verse
rád-talált,
férfi-szívem a szivedre
rátalált,
megköszön most percet, évet
és halált.
Álmom karjaidba
visszatér,
álmom karjaidba
visszatér…
Erõs ház, szép zászló,
jó anya,
sorsomnak nyugalmas
asszonya.
Majd ha cseppig átfolyt rajtam
mind e lét,
úgy halok az õs-egészbe,
mint beléd.
Cimke: ,

1 megjegyzés: