nyár

nyár

2015. szeptember 28., hétfő

W.Ágnes Bölcsőtől a koporsóig A fa dicsérete



Bölcsőtől a koporsóig


A fa dicsérete



Apró testem ringattad,
Már akkor tudtam, fából vagy…
Bölcső volt a te neved,
Faragott a kerevet.
Játékok, mit húztam , vontam,
Én akkor már  fapapucsban jártam.
Kedvencem egy kis vonat,
Akkor is tudtam fából vagy…

Fehér  papírra  írtam ,
Könyv lapjaiból olvastam.
Két kezemmel simogattam
A padot ,melyre néha ráfirkáltam
Nevem mélyen véstem bele,
Ezért  fapálcával jól elvertek,
Mégis  ugyanott várt rám.
Tudom, akkor is fából voltál…




 Kaszáltam a mezőn, réten,
Napnak ezer  tüze égett.
Megpihentem árnyékodban,
Koronádon a fény át nem hatolhat.
Gyümölcsöd oltotta szomjam,
Sípomat ágadból faragtam.
Kosaram vesszőidből fontam,
S akkor is tudtam ,hogy fából vagy…

És lett a fából asztal , s szék,
Kell még több? Ez nem elég?
És lett a fából ágy, s jó fotel,
Melyben az elfáradt ember megpihen.
Kell a házhoz gerenda,
Itt van hát egy jó kis fa.
Padlómat is fából szabom,
Fejszémnek nyelét erősen fogom.


Görbe botra támaszkodva,
Emlékeimet ládámba zártam.
Láda fia  fából készül,
Az ember így megvénül.
Vén diófa árnyékában
Megpihen a hintaágyban.
Én elgyengülök, ám a fa tovább él,
És szolgál mindig, örökké.

És Szent Mihály lova,
Cipeli,- mivel nincs más dolga-,
Diófából ácsolt koporsódat,
Melyre rá van írva, olvasd:
Itt nyugszik egy vándor
Kinek nem csak bölcsője volt fából.
Fakoporsó, meg egy szép fejfa,
Ez utolsó, végső feladata.





 Sírboltom gyökereid közt,
Falevélről eső csöpög.
Nehéz a víz ,szél tiporja,
Ágaid fölé hajolnak.
S ha épp egy vándor arra tart,
Van itt egy jó kis pad.
Melyet csavarhat hó vagy fagy,
Most is tudom fából vagy…













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése