nyár

nyár

2012. július 22., vasárnap

Nem kell munkába menni!

Csodás nap a mai.
Nem kell munkába menni.
Szabad vagyok,  mint a madár,
Mit kezdjek így  nahát!
Menjek el a moziba?
Nem jó,  menjen a csuda!
Ki nézzek a lovira?
Lovak futnak sehova.
Menjek talán kirándulni?
Bokám fog ott kirándulni!
Elmegyek az uszodába.
Várhatsz te egy nagy csodára.
Úszni ugyan úgysem tudok,
Én a vízben gyalog úszom.
Gyalogolva medencében
Elmerülök én ott szépen.
Kihúz majd az úszómester,
Ezen röhög a sok ember.
Pesten és Budán úsztam a Dunán,
Dunában úszni könnyű,
A víz sodor,  mint egy seprűt.
Nem süllyed le az sem,  én sem,
Az úszást itt bevégeztem.
Akkor én most hová legyek?

Szabad időmmel mit kezdjek?
Jobb lesz,  hogyha itt maradok,
A szobámban szoknyát varrok.
De milyet? Hosszút vagy rövidet?
Legyen inkább nadrág !
Ez jobban illik rám.
Felismernek kint az utcán,
És  megkérdezik hová megyek.
Nem megyek én sehová,
Időközben  este lett már.
Addig,  addig spekuláltam,
Mit kezdjek a szabadsággal,
Egykettőre  késő lett,
Most már hová mehetek?
Tollas bálba?
Ott a legjobb,
Reggelig ott el is alszom.
Óracsörgés öt órakor,
Munkahelyre gyalogolok.
Közlik velem :  legyen laza,
Nyugodtan menjen haza!
Kezdődik minden elölről.
Csodás nap  ez a mai,
Nem kell munkába menni!

 
2010.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése